Twee podcasts opgenomen over ‘Op zoek naar het ideale leernetwerk’
Rina Mentink:
Na wekenlange voorbereiding was het dan eindelijk zover. Maandag 20 juni 2022 reisden Jolanda de Putter (MIC), Kjeld Snel, Marieke Stienstra, Rina Mentink (studenten DP) en Harriet Zuidervaart (Trainer ICT & media) vanuit de Marnix Academie naar Iselinge Hogeschool in Doetinchem om daar samen met Emmy Vrieling (OU) en Rosanne Hebing (Iselinge Hogeschool) twee podcasts op te nemen. De podcasts werden opgenomen ter verrijking van een (nog te publiceren) artikel in het Velontijdschrift. Het onderwerp is ‘Netwerkleren’. Hoe leren studenten het beste in een netwerk, waar ze met medestudenten, docentonderzoekers en professionals uit het werkveld samenwerken? In de eerste podcast worden de opbrengsten en de methode van het NRO onderzoek Netwerkleren besproken vanuit de diverse rollen. In de tweede podcast gaan de onderzoeker van de OU, de docentonderzoeker en de studenten met elkaar in gesprek om op basis van de onderzoeksresultaten en hun kennis en ervaringen samen een concreet scenario voor het pabocurriculum te bedenken. Deze podcasts behoren bij de disseminatie van de afsluitende fase van het driejarige NRO – onderzoek Netwerkleren.
Deze blog Samen is makkelijk was ook te lezen in Academische werkplaats/blogpost
Commentaar | Lees meer
Zie ook deze blogs
Presentatie op VELON/VELOV 2022
Welzijn van studenten in netwerken Emmy Vrieling-Teunter Afgelopen vrijdag 18 maart 2022 presenteerden Rosanne Hebing (Iselinge Hogeschool) en Emmy Vrieling-Teunter (Open Universiteit) ons NRO onderzoek rondom het welzijn van studenten in leernetwerken. De presentatie...
Een student ervaring vanuit een netwerk
Het samenwerken in verbondenheid en gelijkwaardigheid (een belangrijke dimensie bij netwerkleren) wordt mooi zichtbaar in onderstaand fragment. De rol die de student hierbij kan spelen als broker tussen praktijk en theorie is hierbij een goed uitgangspunt. “Mijn naam...